ព្រះរាជកិច្ចរបស់ព្រះគ្រីស្ទនៃការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប Christ’s Propitiatory Work

គោលលទ្ធិអំពីព្រះគ្រីស្ទ


ព្រះរាជកិច្ចរបស់ព្រះគ្រីស្ទនៃការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប
Christ’s Propitiatory Work

លោកអ្នកប្រហែលជំពប់ដួល ពេលជួបនឹងពាក្យ “propitiation(ការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប)” ខណៈដែកកំពុងអានកណ្ឌគម្ពីរសញ្ញាថ្មី។ ពាក្យនេះលេចឡើងនៅពីរបីកន្លែងនិងរៀបរាប់ពីព្រះ រាជកិច្ច​ដែលព្រះគ្រីស្ទបានសម្រេចជោគជ័យសម្រាប់យើងនៅលើឈើឆ្កាង។ គោលលទ្ធិនេះ ជាប់ទាក់ទង​យ៉ាង​ជិតស្និទ្ធជាមួយនឹងគោលលទ្ធិនៃការធ្វើឲ្យធួននឹងអំពើបាប(the doctrines of atonement) គោលលទ្ធិ​អំពីសេចក្តីប្រោសលោះ(redemption)និងគោលលទ្ធិអំពីការផ្សះផ្សារ(reconciliation)។ ដង្វាយរបស់​ព្រះ​គ្រីស្ទ​ដើម្បីឲ្យធួននឹងបាប ពីព្រោះសេចក្តីបរិសុទ្ធ យុត្តិធម៌របស់ព្រះជាម្ចាស់តម្រូវឲ្យជំនុំជម្រះ គ្រប់​ទាំង​អំពើបាបទាំងអស់។ នៅក្នុងមេរៀននេះ យើងនឹងរៀនជាមួយគ្នាអំពីការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួន​នឹង​បាប ដែលព្រះគ្រីស្ទបានធ្វើសម្រេចនៅលើ​ឈើឆ្កាង  និងថាតើការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប​មានន័យ​យ៉ាង​ដូចម្តេចសម្រាប់ពួកអ្នកជឿនៅសម័យបច្ចុប្បន្ន។
I.              និយមន័យនៃការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប DEFINITION OF PROPITIATION
A.            វចនានុក្រម New Bible Dictionary: ការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប សំគាល់ពីការដក​ចេញនូវសេចក្តីខ្ញាល់របស់ព្រះ ដោយការថ្វាយដង្វាយ…អំពើបាបបានធ្វើឲ្យព្រះជាម្ចាស់​ខ្ញាល់យ៉ាងខ្លាំងបំផុត។ គេមិនអាចចោទប្រកាន់ព្រះថាទន់រយាកខាងក្រមសីលធម៌បាន ឡើយ។ ទ្រង់ទាស់នឹងគ្រប់សណ្ឋាននៃសេចក្តីអាក្រក់ទាំងអស់យ៉ាងខ្លាំងក្លា ខណៈដែល ទ្រង់ ‘យឺតនឹងខ្ញាល់’ (នេហ.9:17។ល។) សេចក្តីកំហឹងរបស់ទ្រង់ទាស់នឹងអំពើបាបយ៉ាង ច្បាស់ណាស់។ យើងអាចអានសេចក្តីដែលថា ‘ព្រះយេហូវ៉ាទ្រង់យឺតនឹងខ្ញាល់ ក៏មានសេចក្តីមេត្តាករុណាជាបរិបូរ ទ្រង់តែងអត់ទោសនៃសេចក្តីទុច្ចរិត នឹងការរំលង​តែមិនមែនរាប់មនុស្សមានទោសទុកជាគ្មាននោះឡើយ’(ជនគ.14:18)។ សូម្បីតែនៅក្នុង​អត្ថបទ​គម្ពីរដែលនិយាយពីសេចក្តីរងទុក្ខដ៏យូរនៃព្រះក៏ដោយ ក៏មាននិយាយពីទ្រង់​មិនបានមើលរំលងអំពើបាបឡើយ…

យើងឃើញពីឥទ្ធិពលនៃគំនិតនៅក្នុងគម្ពីរសញ្ញាថ្មី អំពីការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប លេចឡើងនៅក្នុង រ៉ូម3:24f។ យើង ‘បានរាប់ជាសុចរិតឥតបង់ថ្លៃដោយព្រះគុណតាមរយៈសេចក្តីប្រោសលោះនៅក្នុងព្រះ​គ្រីស្ទ​យេស៊ូវ : ដែលព្រះបានបញ្ជូនមកធ្វើជាដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប តាមរយៈសេចក្តីជំនឿលើព្រះលោហិត​របស់ទ្រង់’ អំណាចនៃការវែកញែករបស់ប៉ុលមកដល់ចំណុចនេះគឺថា  គ្រប់គ្នា  ទាំងសាសន៍យូដា និង សាសន៍ដទៃ សុទ្ធតែនៅក្រោមការថ្កោលទោសរបស់ព្រះ។ ‘សេចក្តីក្រោធរបស់ព្រះបានសម្តែងមកពីស្ថាន​សួគ៌​ ទាស់នឹងគ្រប់ទាំងសេចក្តីទមិលល្មើស និងសេចក្តីទុច្ចរិតរបស់មនុស្ស’ (រ៉ូម1:18)។ ដំបូងប៉ុលបង្ហាញ ថា សាសន៍ដទៃឈរនៅក្រោមសេចក្តីក្រោធនិងសេចក្តីជំនុំជម្រះរបស់ព្រះជាម្ចាស់ ហើយបន្ទាប់មក ប៉ុល បង្ហាញថា សាសន៍យូដាក៏ដូចគ្នាដែរ។ ការបង្ហាញនេះ ដើម្បីឲ្យមើលឃើញកិច្ចការរបស់ព្រះកាន់តែច្បាស់​ឡើង។ ព្រះគ្រីស្ទមិនបានសង្គ្រោះមនុស្សលេងលេងទេ គឺទ្រង់បានសង្គ្រោះពួកគេចេញពីសេចក្តីគ្រោះ​ថ្នាក់ដ៏ធំបំផុត។ ព្រះអង្គជំនុំជម្រះទាស់នឹងពួកគេ។ សេចក្តីខ្ញាល់របស់ព្រះបានទាស់នឹងពួកគេ។ ប៉ុលបាន​សង្កត់ធ្ងន់ទៅលើសេចក្តីខ្ញាល់របស់ព្រះជាម្ចាស់នៅពីរបីជំពូកដើមដំបូង។ ដូច្នេះ ព្រះរាជកិច្ចនៃសេចក្តី​សង្គ្រោះរបស់ព្រះគ្រីស្ទត្រូវតែមានទាំងសេចក្តីប្រោសលោះឲ្យរួចពីសេចក្តីខ្ញាល់នេះផងដែរ។ សេចក្តី ប្រោសលោះនេះត្រូវបានរៀបរាប់ដោយពាក្យ ‘ការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប’”។
B.            វចនានុក្រមPocket Dictionary of Theological Terms: ជាដង្វាយមួយដែលដកចេញនូវ សេចក្តីក្រោធរបស់ព្រះជាម្ចាស់ដែលទាស់ប្រឆាំងដោយផ្ទាល់នឹងអំពើបាប។ យោងតាម​គម្ពីរ​សញ្ញាថ្មី ព្រះជាម្ចាស់បានប្រទានដង្វាយដែលដកចេញនូវសេចក្តីក្រោធរបស់​ព្រះ​ នេះ​ ហើយគឺ​ជាសេចក្តីស្រឡាញ់ គឺទ្រង់បានស្រឡាញ់យើង ហើយបានចាត់ព្រះរាជ​បុត្រា​ទ្រង់​ឲ្យមក​​ ទុកជាដង្វាយឲ្យធួននឹងបាបយើងរាល់គ្នាផង(1យ៉ូហ. 4:10)។

C.           John Walvoord:“នៅក្នុងសេចក្តីប្រើប្រាស់ខាងទេវសាស្រ្តនៃពាក្យ ដង្វាយឲ្យធួននឹង​បាប​(propitiation) មានន័យសំដៅទៅដល់ការធ្វើឲ្យស្កប់ចិត្តដោយបំពេញគ្រប់ទាំង​សេចក្តី តម្រូវតាមសេចក្តីសុចរិតរបស់ព្រះជាម្ចាស់ទាំងអស់ទាក់ទងនឹងសេចក្តីជំនុំ​ជម្រះ​ដល់ បាបជនទាំងឡាយ តាមរយៈការសុគតរបស់ព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទជាសេចក្តី​ប្រោស​លោះ”

វចនានុក្រមVine’s Expository Dictionary of New Testament Words: “ គឺព្រះដែលត្រូវ បានក្លាយជាដង្វាយឲ្យធួននឹងបាបតាមរយៈការដោះស្រាយចំពោះភាពសុចរិត បរិសុទ្ធ របស់ទ្រង់ ដោយការប្រទានយញ្ញបូជានៃព្រះគ្រីស្ទទទួលរងជួសមនុស្ស យ៉ាងនោះទ្រង់ បានដោះស្រាយជាមួយនឹងអំពើបាបដែលទ្រង់បានសម្តែងសេចក្តីមេត្តាករុណាដល់បាប ជនដែលបានប្រែចិត្តជឿ ដោយបានលាងជម្រះនិងអត់ទោសបាបគេ…ដូច្នេះកិច្ចការ​អត់​ទោស​​បាបតាមរយៈឈើឆ្កាងមានអត្ថន័យថា រនាំងដែលអំពើបាបបានឃាំងមនុស្សនឹង ព្រះត្រូវបានកំទេចចោល។ តាមរយៈលះព្រះជន្មដែលគ្មានបាបសោះរបស់ទ្រង់ធ្វើជា យញ្ញបូជានោះព្រះគ្រីស្ទបានបំផ្លាញចោលនូវអំណាចបាបដែលបានខ័ណ្ឌមនុស្សនឹង ព្រះ”

D.           មានការមិនយល់ស្របគ្នាអំពីអត្ថន័យនៃពាក្យជាភាសាក្រិកក្នុងកណ្ឌគម្ពីរសញ្ញាថ្មីដែល ពាក្យនោះបកប្រែជាភាសាអង់គ្លេសថា “propitiation (ប្រែថា ដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប)”។ អ្នក ខ្លះបានយល់ថាពាក្យនេះសំដៅទៅដង្វាយដែលបំពេញព្រះហឫទ័យព្រះ ដើម្បីកុំឲ្យទ្រង់ ខ្ញាល់(an offering which satisfies the wrath of God) ទាស់មនុស្សមានបាប និងពួកអ្នក​ដែលទ្រង់ប៉ងនឹងសង្គ្រោះ។ អ្នកខ្លះទៀតមើលមិនឃើញពីបែបដែលព្រះអាចខ្ញាល់និងមាន កំហឹងដល់ពួកអ្នកដែលទ្រង់ស្រឡាញ់និងប៉ុនប៉ងសង្គ្រោះទេ។ ពួកគេជឿថា ដង្វាយអោយ ធួននឹងបាប ជាពាក្យដែលមានន័យស្រដៀងគ្នានឹង“expiation(ការដោះបាបតាមរយៈ យញ្ញបូជា)” ដែលមានន័យថា ដកសេចក្តីបាបចេញតាមរយៈការបង់ថ្លៃ (ឧ.កូល.2:13-14)។​ ហេតុនេះ ការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាបសំខាន់ចាំបាច់ខ្លាំង ដើម្បីឲ្យព្រះជាម្ចាស់អាចអត់ ទោសឲ្យយើង ដើម្បីកុំឲ្យទ្រង់ខ្ញាល់នឹងបាបជន ទ្រង់ត្រូវតែបង់ថ្លៃជួសបាបរបស់ពួកគេ ដើម្បី​ដកសេចក្តីបាបចេញពីពួកគេ ដើម្បីឲ្យទ្រង់អាចអត់ទោសឲ្យពួកគេបាន។ តើអ្វីជា ចម្លើយ? ប្រហែលយើងគួរតែសួរថា “អ្វីជាសំណួរ?” វិញទេ។ តើព្រះអាចមានសេចក្តី ស្រឡាញ់ចំពោះបាបជនផង និងស្អប់បាបជននិងអំពើបាបរបស់ពួកគេផងបានឬទេ?តើ គ្រប់គ្នាយល់ស្របទេថា ការសុគតរបស់ព្រះគ្រីស្ទដោះស្រាយចំពោះពួក អ្នកដែលបាន​ប្រព្រឹត្តបាប ឯដង្វាយឲ្យធួននឹងបាបធ្វើឲ្យព្រះលែងខ្ញាល់នឹងបាបជនតទៅទៀត តាមរយៈ ការបង់ថ្លៃ ឬតាមតើការបង់ថ្លៃសម្រាប់អំពើបាបនោះ ដើម្បីឲ្យសេចក្តីអត់ទោសបាបបាន ពន្លាតទៅទៀត? សូមមើបទគម្ពីរខាងក្រោមនេះ :
1.      ចោទិ.7:7-10
2.      ចោទិ.9:7-8
3.      ទំនុក.5:4-6
4.      ទំនុក.11:5-7

5.      ហូសេ11:1-4
6.      ណាហ៊ុម 1:2-7
7.      យ៉ូហ.3:16
8.      រ៉ូម1:18

វចនានុក្រម New Bible Dictionary: “គំនិតមួយទៀតដែលសាយភាយយ៉ាងទូលំទូលាយ​គឺថា ការសុគតរបស់ព្រះគ្រីស្ទគឺជាការសុគតសម្រាប់អំពើបាប។ មិនមែនថាមនុស្សអាក្រក់ បានទាស់នឹងទ្រង់ មិនមែនថាសត្រូវរៀបគម្រោងទាស់នឹងទ្រង់ ដែលទ្រង់មិនអាចយក​ឈ្នះពួកគេនោះឡើយ ដែលទ្រង់ត្រូវបញ្ជូនទៅឲ្យមានទោស ដោយព្រោះអំពើរំលងរបស់​យើងរាល់គ្នា(រ៉ូម4:25)។ ទ្រង់បានយាងមកក្នុងគោលបំណងជាក់លាក់ណាស់ គឺដើម្បី​សុគតសម្រាប់អំពើបាបរបស់យើង។ លោហិតរបស់ទ្រង់បានហូរ ‘សម្រាប់មនុស្សជាច្រើន​ ប្រយោជន៍នឹងអត់ទោសបាប’(ម៉ាថ.26:28)។ ទ្រង់‘បានសំអាតបាប’(ហេព្រ.1:3)។ ទ្រង់ ‘បានផ្ទុកអំពើបាបរបស់យើងរាល់គ្នា នៅលើរូបអង្គទ្រង់ ជាប់លើឈើឆ្កាង’(1ពេត្រ.2:24) ទ្រង់ជា ‘ដង្វាយធួននឹងបាបយើងរាល់គ្នា’ (1យ៉ូហ.2:2; so, rightly, (King James’), 1611)។ គេមិនដែលយល់ពីឈើឆ្កាងនៃព្រះគ្រីស្ទឡើយ លុះណាតែគេមើលឃើញថា តាមរយៈ​ឈើ​ឆ្កាង ព្រះសង្គ្រោះដោះស្រាយជាមួយនឹងអំពើបាបរបស់មនុស្សទាំងអស់” ។

វចនានុក្រមTyndale Bible Dictionary: “[ទីសន្តោសប្រោសគឺ] ធ្វើពីមាស ត្រូវយកមាស​ឆ្លាក់ធ្វើជារូបចេរូប៊ីន2នៅចុងសងខាងនៃទីសន្តោសប្រោសនោះ (cf. និក្ខ. 25:17-22) ។ ទីសន្តោសប្រោសជាពាក្យភាសាអង់គ្លេសគឺ“mercy seat” ។ ពាក្យជាភាសាហេព្រើរ ដែល បកប្រើបានប្រសើរបំផុតគឺ “ការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប(propitiatory)” ជាពាក្យដែល ចង្អុលប្រាប់ពីការដកសេចក្តីខ្ញាល់ចេញតាមរយៈការថ្វាយដង្វាយនូវអំណោយមួយ។  អ្វីដែលសំខាន់បំផុតនៃការរចនាទីសន្តោសប្រោសតាមលក្ខណៈនេះ គឺឃើញចែងនៅក្នុង​ពិធីបុណ្យថ្ងៃឲ្យធួននឹងបាប ដែលប្រារព្ធធ្វើតែម្តងគត់ក្នុងមួយឆ្នាំ  ដែលសម្តេងសង្ឃត្រូវ​យកឈាមទៅប្រោសលើទីសន្តោសប្រោស ដើម្បីធ្វើឲ្យធួននឹងបាបនៃបណ្តាជនអ៊ីស្រា​អែល(លេវី.16)”

ការអះអាងនៃព្រះគម្ពីរអំពីព្រះរាជកិច្ចរបស់ព្រះគ្រីស្ទនៃការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប
A.            លូក.18:13-14
B.            រ៉ូម3:25-26 ដែលព្រះបានបង្ហាញជាសារធារណៈ ជាការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប ដោយព្រះលោហិតរបស់ទ្រង់ តាមរយៈសេចក្តីជំនឿ។ នេះសម្តែងពីសេចក្តីសុចរិតរបស់​ទ្រង់ ពីព្រោះនៅក្នុងសេចក្តីអត់ទ្រាំរបស់ព្រះជាម្ចាស់ ទ្រង់បានមើលរំលងអំពើបាបដែល មនុស្សបានប្រព្រឹត្តពីមុនមក ដើម្បីនឹងសំដែងឲ្យឃើញសេចក្តីសុចរិតរបស់ព្រះ នៅ ជាន់ឥឡូវនេះ ប្រយោជន៍ឲ្យទ្រង់បានសុចរិត ព្រមទាំងរាប់ពួកអ្នកដែលមានសេចក្តីជំនឿ​ជឿដល់ព្រះយេស៊ូវថាជាសុចរិតដែរ។
C.           ហេព្រ. 2:17 ហេតុនោះបានជាគួរឲ្យទ្រង់ បានដូចបងប្អូនទ្រង់គ្រប់ជំពូកដែរ ដើម្បីឲ្យ​បាន​ធ្វើជាសំដេចសង្ឃ ដែលមានព្រះទ័យមេត្តាករុណា ហើយក៏ស្មោះត្រង់ក្នុងការទាំងប៉ុន្មាន​ខាងឯព្រះ ប្រយោជន៍នឹងថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាបរបស់ប្រជាជនទាំងឡាយ
D.           ហេព្រ. 9:3-5 ( 1.និក្ខ. 25:17-22       2. លេវី.16:14-16, 34 )
E.            1យ៉ូហ.2:2 ដែលទ្រង់ជាដង្វាយធួននឹងបាបយើងរាល់គ្នា មិនត្រឹមតែបាបរបស់យើង​រាល់គ្នាតែប៉ុណ្ណោះ គឺនឹងបាបរបស់លោកិយទាំងមូលដែរ។  
F.            1យ៉ូហ.4:10 នេះហើយជាសេចក្តីស្រឡាញ់ មិនមែនជាយើងបានស្រឡាញ់ព្រះនោះទេ​ គឺទ្រង់បានស្រឡាញ់យើងទេតើ ហើយបានចាត់ព្រះរាជបុត្រាទ្រង់ឲ្យមក ទុកជាដង្វាយ​ឲ្យ​ធួន​នឹងបាបយើងរាល់គ្នាផង។
G.            
សេចក្តីខុសឆ្គងជាច្រើនទាក់ទងនឹងព្រះរាជកិច្ចរបស់ព្រះគ្រីស្ទនៃការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាប
A.            ការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាបមានអត្ថន័យជាការអត់ទោស
B.            ការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាបមានអត្ថន័យជាសេចក្តីដោះបាបដោយយញ្ញបូជា
C.           ការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាបមិនបានបំពេញព្រះទ័យព្រះឲ្យឈប់ខ្ញាល់ទាស់នឹង មនុស្សមានបាបឡើយ ពីព្រោះព្រះជាព្រះដែលប្រកបដោយសេចក្តីស្រឡាញ់
D.           ការថ្វាយដង្វាយឲ្យធួននឹងបាបអាចនឹងសម្រេចបានដោយការធ្វើជាមនុស្សល្អម្នាក់ ធ្វើអ្វី​ដែលត្រឹមត្រូវនិងរស់នៅសម្រាប់ព្រះជាម្ចាស់។